Welcome to Spyhackerz family! Log in or Sign up to join us

Google'de İlk Sıralara Çıkmak

Discussion in 'Off Topic (konu dışı)' started by YAKALA, Aug 6, 2018.

  1. YAKALA

    YAKALA Kıdemli üye

    Katılım:Mar 4, 2018
    Mesajlar:
    127
    Uzmanlık Alanları
    C#
    Python
    Hacking
    Sosyal Mühendislik
    > T'ÜRK <
    Özel Mesaj Yolla
    Linkleri görebilmek için login-giriş yapman gerekiyor veya konuya like atman lazım
    Özgün, köklü ve değerli bir veriyi, benzer başka bir veriyle, ama aslında hali hazırda mevcut olanın kötü bir kopyası olan bir şeyle değiştirmek… Kulağa tehlikeli geliyor, değil mi? Arama motoru optimizasyonu da bazı durumlarda buna benzer davranışların sergilendiği bir oyun alanına dönebiliyor; özellikle söz konusu Google’da ilk sırada çıkmak olduğu zaman… Eğer Google’ı, siteleri organik olarak sıraladığı yerlerde tabiri caizse zorlamaya çalışırsanız, sizin için pek de hoş olmayan sürprizlerle karşılaşacağınıza emin olabilirsiniz.

    İşin özü şu: Google’da görünür olmak için uygulayacağınız stratejiler arasında düşük riskli ve uzun vadeli faydaları olan yöntemler olduğu gibi, kısa vadede fayda sağlayan ama yüksek de bir risk seviyesine sahip olan yollar da mevcut. Eğer bir işletme sahibiyseniz ve bu işletmenin ayakta kalması tamamen web sitenizin performansına dayalıysa, tercihen ikinci opsiyondaki yüksek riskli, düşük kaliteli ve kısa vadeli Linkleri görebilmek için login-giriş yapman gerekiyor veya konuya like atman lazımtekniklerinden uzak durmanızda fayda var. Emin olun ki Google’da üst sıralarda çıkmak için başvurabileceğiniz sayısız onaylanmış teknik mevcut.

    GOOGLE’DA YÜKSELMEK…
    …tabii ki kolay bir süreç değil. Bildiğiniz üzere Google, belki de onayladığından çok şeyi onaylamıyor; bununla birlikte zamansız anlarda, sürekli olarak algoritmasında da değişiklik yaptığı için bir gün güvenle kullandığınız etkili yöntemler ertesi gün bir anda etkisiz hale gelebiliyor. Google’ın webmaster rehberinde yayınladığı dokümanlarda bulunan şart ve koşullar, net olarak şunu söylüyor: Eğer Google’ın onay vermediği şekillerde SEO çalışması yapar ve onu manipüle etmeye çalışırsanız ciddi cezalar ile karşılaşabilirsiniz. Bu cezalar Google web indeksinden tamamen silinmeye kadar gidebiliyor.

    Konu ile ilgili Google’dan bir alıntı verelim:

    “Hazırladığımız Kalite Rehberi’ne tüm dikkatinizi vermenizi şiddetle tavsiye ederim. Bu rehberde algoritmik bir değişimden etkilenmenizi sağlayacak, manuel bir spam aksiyonuna girdiğinizi belirleyecek ve sitenizi Google’ın indeksinden tamamen kaldıracak yasadışı faaliyetler yer alıyor. Eğer siteniz spam olarak belirlenirse google.com’un ve diğer Google ortaklarının sayfalarında görüntülenemez hale gelir.”

    GOOGLE’DA İLK SIRADA ÇIKMAK İÇİN HANGİ TEMEL ÖĞELERE DİKKAT ETMELİ?
    Tabii ki Google’ın konu ile ilgili şart ve koşulları pek çok farklı alanı kapsıyor, ancak Google’da ilk sırada çıkmak istiyorsanız ilk etapta uymanız gereken teknik mükemmeliyet kurallarını genel alt başlıklarda şu şekilde özetlemek mümkün:

    1. Yüksek kaliteli bir site oluşturma tavsiyeleri
    2. Webmaster kurallarına uygunluk
    3. Link şeması uyarısı
    4. Disavow backlinkler uyarısı
    5. Affiliate programlar konusunda tavsiyeler
    6. Otomatik oluşturulan içerik uyarısı
    7. Spam, paralı linkler ve kötü amaçlı yazılımların kullanımı
    8. Belli başlı linklerde rel=”nofollow” etiketinin kullanımı
    9. Tarayıcı uyumluluğu
    10. URL yapısı tavsiyeleri
    11. Site haritaları
    12. Google’a site ekleme rehberi
    13. Duplike içerik/kopya içerik
    14. Pagination (sayfalandırma) rehberi
    15. Canonical URL kullanımı kuralları
    16. AJAX içerik kullanımı
    17. Diğer Linkleri görebilmek için login-giriş yapman gerekiyor veya konuya like atman lazım faaliyetleri uygunluğu
    18. 301-yönlendirme kullanımı
    19. Google’ın anladığı meta etiketlerin etkili kullanımı
    20. Görsel yayınlama rehberi
    21. Flash içerik başta olmak üzere zengin medya dosyaları kullanımı
    22. Faydalı 404 sayfaları oluşturma
    23. txt dosyalarının doğru kullanımı
    24. Keyword stuffing (anahtar kelime aşırılığı) uyarıları
    25. Gizli metin ve link uyarıları
    26. Doorway sayfa uyarıları
    27. Hackleme
    28. http’den https’e geçiş süreci
    29. Kullanıcı tarafından oluşturulan spam içerik uyarısı
    30. İçerik mark-up’ı oluşturmak
    31. Mobil uyumlu sayfalar oluşturmak
    32. Birden fazla bölgeye ve birden fazla dile hitap eden bir site yapısı oluşturmak
    33. Google’dan bilgi silmek/sildirmek
    Tabii ki Google’da birinci sıraya yükselmek bu 30 küsur maddeyi yürürlüğe koymakla gerçekleşen bir şey değil. Bahsettiğim bu maddeler, Google’ın öncelikli olarak SEO faaliyetlerinizde dikkate almanız gereken noktalar olmakla birlikte her biri kendi içerisinde belli başlı rehberlikler, uyarılar, teknikler ve penaltılar barındırıyor.

    Özellikle rekabetçi bir ortamda var olmaya çalışırken Google’da ilk sırada çıkma çabalarınız, belirli bir zaman dilimi içerisinde edindiğiniz kaliteli linkler ve ilgili içerik olmadan neredeyse imkansız. Bununla birlikte Google’da ilk sırada çıkmak için kullandığınız tekniklerin önemi de bir hayli büyük. Düşük kaliteli SEO desteği alarak, uygunluğu tartışılır teknikler eşliğinde birinci sıraya kadar yükselen sitelerin tek seferde 40+ sayfa geriye gittiği, maalesef nadir görünen bir durum değildir. Bu yüzden de SEO çalışması yaparken Google’da ilk sırada çıkmak için mutlaka denenmiş, etkili, Google-onaylı, kaliteli ve uzun vadeli tekniklerden yararlanmak gerekir.

    Şunu unutmamak gerek: Eğer rekabetçi bir ortamda ilk sıralarda görünüyorsanız Google mutlaka ama mutlaka sizin sitenize daha fazla ilgi gösterecektir. Bu, kimi zaman daha derin bir algoritmik analiz anlamına gelebilirken kimi zaman manuel bir site değerlendirmesi olarak da karşınıza çıkabilir.

    SİTEMİN GOOGLE’IN REHBERLERİ İLE UYUMLU OLUP OLMADIĞINI NASIL KONTROL EDEBİLİRİM?
    Başta SemRush, SiteBulb Crawler, DeepCrawl, Screaming Frog ve SEO Powersuite Website Auditor gibi araçlardan yararlanarak sitenizdeki tüm teknik sorunları bir bir ortaya çıkartabilirsiniz. Bununla birlikte Google’ın webmaster’lar için hazırladığı kapsamlı Linkleri görebilmek için login-giriş yapman gerekiyor veya konuya like atman lazım hem içerik, hem videolardan yararlanarak pek çok faydalı bilgiye erişmeniz de mümkün. Tabii ki Google’ın kurallarına uyup uymadığınızdan emin olmak ve sitenizin Google’da ilk sıralarda çıkmasını sağlamak için en etkili yol bir Linkleri görebilmek için login-giriş yapman gerekiyor veya konuya like atman lazım ile çalışmaktır.

    Unutmamak gerekir ki işin özü inanmaktan ve çaba göstermekten geçiyor. Bu konuyla ilgili Can Yücel‘in çok sevdiğim bir sözünü de sizinle paylaşmadan geçemeyeceğim. Der ki: “Hepimiz zirvede olmak isteriz de, asıl keyif oraya tırmanırken yaşadıklarımızdır.” Sadece çalışmakta bazen yeterli olamıyor.

    Eğer yukarıdaki görselde kendinizi “Başaramayacağım” yazan noktada görüyorsanız işinizin zor olduğunu bilmenizi isterim. Ne de olsa dost acı söyler değil mi?

    GOOGLE’DA İLK SIRADA ÇIKMAK NEDEN BU KADAR KIYMETLİ?
    Tabii ki bu sorunun pek çok bariz cevabı var. Söylemeye gerek var mı bilmiyorum ama yine de hatırlatmış olayım: Trafik, satış, para ve karlılık!

    Google’da ilk sırada çıkmak…

    • Ziyaretçi tıklamalarının en büyük payına sahip olmak,
    • İkinci sırada çıkan siteye göre çok daha fazla tıklama almak ve arama motoru sayfasında yer alan diğer 8 sonuca oranla kat ve kat daha fazla tıklanmak anlamına geliyor.
    Tüm bunlar, arama motoru sayfa sonuçlarındaki görüntünüzün, yani snippet’ınızın, en az rakipleriniz kadar çekici ve tıklanabilir olduğu bir dünyada geçerli. Özellikle yeni dönemde arama motoru optimizasyonu kriterleri arasında büyük önem kazanmaya başlayan “snippet”lar, aslında bir nevi organik ziyaretçilerinizin henüz girmemiş olduğu sayfanızın kalitesini sergiler nitelikte.

    Herkesin aklındaki tek ve yegane soru şu: Google’da ilk sırada nasıl çıkılır? Her ne kadar buna ulaşabilmek için elimde farklı teknikler ve veriler olsa da, işin aslı şu ki Google, birinci sırada olan şeyi sık sık değiştiren bir yapıya sahip. Bununla birlikte Google’da ilk sırada çıkmak ve belirli bir anahtar kelimede yükselmek için öncelikli taktiğiniz site içi optimizasyon ve tabii ki backlinkler olmalı:

    • Ücretsiz, Doğal & Organik Backlinkler
      • Organik listelemeler
      • Yerel listelemeler
      • Haberler
      • Videolar
      • Haritalar
      • Lokasyonlar
      • Bloglar
      • Görseller
      • Sosyal güncellemeler
      • Sponsorlu, Reklamlı Linkler & Alışveriş Sonuçları
    Google’ın arama sonuçlarında doğal sıralamada birinci sırada çıkmak, PPC (Pay-per-click – Tıklama Başına Maliyet) ödemediğiniz için markalar için çok kıymetli. Organik olarak 1. Sırada çıkan sayfaları fazla olan siteler doğal olarak Google’dan da daha fazla ücretsiz trafik alır hale geliyor. Google’dan gelen ücretsiz trafik ise pek çok işletme için adeta bir mabet. Rekabetçi nişlerde ise Linkleri görebilmek için login-giriş yapman gerekiyor veya konuya like atman lazım kullanarak birinci sıraya yerleşmek için Google’a para vermeniz gerekebilir. Bu durum, Google gitgide yerel arama motoru haline geldikçe daha da gerçek bir hal alacak gibi. Değerli ve rekabet içeren, ticari anahtar kelimelerde birinci sıraya yerleşmek için Google Adwords ve Google Shopping tabii ki hala en etkili alternatif yöntemler olarak biliniyor.

    MARKA YA DA FİRMA ADIM ARANDIĞINDA NASIL İLK SIRADA ÇIKARIM?
    Web sitenizi kayıt ettirmek ve onu Linkleri görebilmek için login-giriş yapman gerekiyor veya konuya like atman lazım ile Linkleri görebilmek için login-giriş yapman gerekiyor veya konuya like atman lazım’a bağlamak, bulunduğumuz dönemde web sitesi sahipleri için bir önkoşul haline gelmiş durumda. Google’a bilmek istediği her şeyi söylemek ve ihtiyacı olan tüm bilgileri vermek, hangi türde işletme olursanız olun bu işe girerken atmanız gereken elzem bir adım.

    Sıralamaya girmek istediğiniz anahtar kelime öbeği belirsizleştikçe ve içinde sıralanmak istediğiniz coğrafi bölge genişledikçe, karşı karşıya kaldığınız rakipleriniz de ufak ufak belli olmaya başlayacaktır. Bu rekabet de size Google tarafından hangi metrikler üzerinden değerlendirileceğinizin ipuçlarını verecektir. Markanız özelinde ilk sıralarda çıkmak için şu adımları izlemeniz gerek.

    • Şirket/marka isminiz arandığında sıralamaya girmek: Sayfa içi optimizasyon ve sitenize gelen kaliteli linkler sayesinde seçtiğiniz özgün marka isminde ilk sıralarda görünmeniz mümkün.
    • Kendi bölgenizde hizmetiniz için yapılan arama sorgularında sıralamaya girmek: Bunun için de sayfa-içi optimizasyon yapmanız ve ilgili yerlere coğrafi anahtar kelimeler yerleştirmeniz işe yarayacaktır.
    • Ülkenizde verdiğiniz hizmet için Google’da sıralamaya girmek: Başka sitelerden düşük ve orta düzeyli link alarak ve sitenizde kaliteli içerik yayınlamaya odaklanarak buna erişmeniz mümkün.
    • Hizmetlerinizle ilgili aramalarında Google’da sıralamaya girmek: Diğer yöntemlerle kıyaslandığında daha zor olan bu sıralama şekli, içinde bulunduğunuz nişe bağlı olarak da değişkenlik gösterebilir. Yüksek kalitelerde gezen linklerle birlikte rakiplerinizde bulunan düşük ve orta kalitede linklere de ihtiyacınız olabileceği gibi, içinde bulunduğunuz yüksek miktarda rakip ile yarışırken işinizin zorlaşacağı kesin.
    • Ürünleriniz için sıralamaya girmek: Söz konusu Google’da ilk sıralarda çıkmak olduğu zaman en zor sıralama türünün ürün aramalarında ilk sıraya çıkmak olduğunu söyleyebilirim. Hele ki sattığınız ürünler binlerce farklı yerden temin edilebiliyorsa işiniz daha da zor olacaktır. Buradaki kilit eyleminiz kesinlikle özgün ve yaratıcı içeriktir. Sayfalarınıza öyle ya da böyle bir miktar trafik alacağınız aşikar; ancak Google, kullanıcıların sitenizden ne kadar memnun kaldığını ve online dünyanın sizinle ilgili neler söylediklerini göz önünde bulundurarak sitenize trafik gönderecektir. O nedenle kullanıcı deneyimi konusunda bolca analiz ve ölçümleme yapıp edindiğiniz verilerden hareketle sitenizi optimize etmenizde büyük fayda olacaktır.
    Arama motoru optimizasyonu süreci, aslında bir sayfayı hem arama motorları hem de sorularına cevap arayan kullanıcılar için olabildiğince alakalı ve ilgili hale getirme sürecidir. Siteniz ne kadar arama motoru dostu ise arama motorları da sunduğunuz sonuçların kullanıcılar için o kadar değerli olduğuna karar verir. Söz konusu organik ve doğal sıralama olduğu zaman arama motoru optimizasyonu süreçleri, başvurmanız gereken bir numaralı yöntemlerdir. Tabii bunu yaparken yanınızda tecrübeli ve profesyonel bir Linkleri görebilmek için login-giriş yapman gerekiyor veya konuya like atman lazım olması hayati önem taşımaktadır.

    Yapabileceğiniz tek şey, Google’ın ve diğer güvenilir kaynakların size sunduğu bilgileri, kendi nişinize uygun olacak şekilde harmanlayarak ortaya sizin için en ideal olan arama motoru optimizasyonu yöntemlerini keşfetmek. Eğer verilen kurallara uyar, yapılması gerekenleri uygular ve kalite ile özgünlükten ödün vermezseniz, siz de bir gün Google’da ilk sıraları görebilirsiniz. Hem söylesenize; neden olmasın?


     
    Burakvnc and TolanK1 like this.
  2. TolanK1

    TolanK1 Forum Yönetim

    Katılım:Aralık 13, 2015
    Mesajlar:
    2,070
    Uzmanlık Alanları
    .
    Özel Mesaj Yolla
    neden alinti konular Linkleri görebilmek için login-giriş yapman gerekiyor veya konuya like atman lazım ?
     
    MKA7, sky, Unbalanced and 2 others like this.
  3. Owner
    Owner
    YAKALA

    YAKALA Kıdemli üye

    Katılım:Mar 4, 2018
    Mesajlar:
    127
    Uzmanlık Alanları
    C#
    Python
    Hacking
    Sosyal Mühendislik
    > T'ÜRK <
    Özel Mesaj Yolla
    üstat çoğu arşivimdeki konular arada böyle çıkıyor :):D:)
     
  4. Burakvnc

    Burakvnc Üye

    Katılım:Aug 6, 2018
    Mesajlar:
    3
    Özel Mesaj Yolla
    Adamsın çok sağlam post olmuş
     
Loading...

Bu sayfayı Paylaş